W dniu 21 czerwca 2023r. uczniowie klasy 6a mieli okazję wyjechać na wycieczkę klasową na Sądeczczyznę. Pierwszym punktem zwiedzania  było urokliwe Miasteczko Galicyjskie w Nowym Sączu z ciekawą zabudową małomiasteczkową z przełomu XIX i XX wieku. Mogliśmy tam podziwiać domy, warsztaty oraz poznaliśmy zawody, które wykonywali mieszkańcy miasteczka.

Drugim celem wycieczki był Stary Sącz. Rozpoczęliśmy od spaceru po rynku,  który zachował średniowieczny, bardzo prosty układ miejski oparty na prawie magdeburskim, a jego cechą jest, że wszystkie drogi prowadzą do rynku pod kątem prostym. Płyta Rynku, to  plac wyłożony brukiem z naturalnych granitowych otoczaków zwanych ,,Kocimi łbami”. Mogliśmy podziwiać Bramę Seklerską, następnie odwiedziliśmy Klasztor Sióstr Klarysek. Podczas   spaceru zobaczyliśmy źródełko Kingi i Ołtarz Papieski, który zachował się jako jeden z trzech w Polsce. Obejrzeliśmy też pamiątki  w Muzeum św. Jana Pawła II. W ten upalny dzień mogliśmy ochłodzić się podczas smakowania tradycyjnych lodów, które wytwarzane są w Starym  Sączu od blisko 100 lat.
Następnym etapem było odwiedzenie okolic Piwnicznej. Podczas przejazdu Doliną Popradu w Piwnicznej – Zdroju spróbowaliśmy naturalnej wody mineralnej. Kolejny punktem była Muszyna – słynne ogrody sensoryczne i zmysłów. Ku pokrzepieniu sił  zjedliśmy pyszną pizzę  w restauracji ,,Rzym”. Ochłodę zapewniła nam typowa górska ulewa, która niespodziewanie pojawiła się w Muszynie i musieliśmy szybko wracać do autokaru. Wróciliśmy do domu zmęczeni, ale pełni wrażeń.
Nasza wycieczka była możliwa dzięki dofinansowaniu z projektu  z Funduszy Europejskich ,,Małopolska Tarcza Humanitarna. Fundusze Europejskie dla Ukrainy – Pakiet Edukacyjny”.