NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ

14 lutego 2020 Autor spjawornik Wyłączone

W dniu 15 stycznia oraz 12 lutego chętni uczniowie z klas 3 oraz 6 uczestniczyli w kolejnych seansach kina nieszablonowego. Młodsi widzowie mieli możliwość oglądnięcia na ekranie swoich rówieśników w filmie „Nowe przygody dzieci z Bullerbyn”. Przy okazji uczniowie rozwinęli swą filmową wiedzę o takie pojęcia jak scenariusz czy ekranizacja.
Dzieci przepadają za detektywistycznymi zagadkami nie tylko w książkach, ale i na ekranie.  Nie inaczej było w przypadku „Superagentki”, gdzie wątek kryminalny był niejako tłem do pięknej opowieści o pasji, przyjaźni i pokonywaniu własnych strachów.  Podczas filmowej lekcji  p. Krystyna Łętocha omówiła techniki filmu animowanego oraz sposoby animowania rysunku.
Klasy starsze natomiast odbyły swoistą podróż w czasie, w którą zabrał ich główny bohater filmu  „Storm. Opowieść o odwadze”. Ów kostiumowy obraz przedstawia historię kościoła w czasach reformacji. To wymagające, artystyczne i mądre dzieło poruszyło i rozemocjonowało młodych wielbicieli kina, była to bowiem opowieść o rodzinie, o przyjaźni i miłości, o lojalności i zdradzie. W ramach filmowej edukacji uczniowie na podstawie analizy scenografii i kostiumów rozpoznawali czas i miejsce akcji różnych filmów.
Kolejna propozycja przygotowana  dla uczniów naszej szkoły dotyczyła efektów specjalnych w kinie. Frikke, 14-letni chłopiec, w tajemniczy sposób został wprowadzony w wirtualny świat, od którego nie może się uwolnić. „Labirynt” to wciągająca opowieść o przyjaźni, przygodzie i trudach dorastania. Prelekcja przybliżyła dzieciom zagadnienie sztucznej rzeczywistości i związanych z nią wyzwań i zagrożeń.